czwartek, 19 września 2013

O lecie co sobie poszło i lamelach


 Mamo, mamo, dzisiaj byliśmy na lamelach!

To usłyszałam dziś od mojego pierworodnego odbierając go z przedszkola.
Oczy wybałuszyłam. Bo słysząc „lamele”, nie wiem czemu, mój umysł wytworzył skojarzenie z krawiectwem.

A krawiectwo nijak wpisuje się w rzeczywistość przedszkolną.

Czy ktoś domyśla się o co chodziło mojemu dziecku? Ciekawa jestem, jakie obrazki podsuwają Wam wasze beautiful minds ☺ Ja po krótkim wywiadzie doszłam oczywiście do sedna sprawy, ale rozwiązanie zagadki będzie w następnym poście.

Dziś post z serii „ku pamięci”.
Ku pamięci lata, co sobie definitywnie poszło.
Korzystając ze słonecznego (!) jesiennego popołudnia opstrykałam grządki, zagony i donice, coby pamiętać, że w przyszłym roku też mam obficie obsadzić mój hektar, żeby dzień w dzień cieszyć oczęta takimi oto widoczkami:
Dalie:

Eisbegonien:

 Lieschen:

Pelargonie:

Pomidorki:


I zielska:

 Mięta:

 Szałwia:

Bazylia:


Na fotki nie załapały się już przecudne kaskady różowych petunii, bo zadomowiły się na nich jakieś żyjątka, skutecznie biedne petunie wykańczając. W wyszorowanych donicach zamieszkały dziś wrzosy, ale jako że post o leci, to wrzosy nijak się do niego mają.

Marny los spotkał również inne zielska – oregano, majeranek, pietrucha, rozmaryn, kolendra, seler i tymianek: ziółka w ciągu lata z prowokacją kilkakrotnie ścięto, ususzono i wpakowano w słoje.

Dobrej nocy.
O.

3 komentarze:

  1. Lamele- obstawiam jakieś urządzenia- wyposażenie placu zabaw... Coś do wspinania się?
    A ziół w słojach nie należy żałować- te to dopiero czeka wspaniały los! :)
    (Sama zasuwasz przy tych roślinach, czy zapędzasz swojego macho? :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa, nie moja miła, nie zgadłaś :) A co do pracy na roli - macho, który wcale nie jest aż takim macho, od czasu do czasu coś tam grzebnie, ale głównie ja się produkuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Olu! nie było mnie trochę, myślałam, że wrócę i zostanę oświecona, co to te lamele!! a Tu nic...
    No co to te lamele??

    OdpowiedzUsuń